• Meniu
  • Kategorijos
  • Kelionė automobiliu į Kroatiją / 2 dalis

Kas man Kroatija? Tai šalis su didingais vandens stebuklais: krištoline Adrijos jūra, turkio spalvos Plitvicos ežerais, šniokščiančiais kriokliais. Visur stūkso ryškūs oranžiniai stogai, žalios langinės. Ypatingai svetingi žmonės. Tai žvejų šalis, kuri pasižymi išskirtinio skonio viduržemio jūros gėrybėmis.

-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-
     Plitvicos ežerai garsėja savo įvairiaspalve vandens gama: nuo žydros iki žalios ar nuo pilkos iki mėlynos. Kiekvieno ežero spalva paros bėgyje kinta, priklausomai nuo mineralų arba organizmų kiekio vandenyje ir saulės spindulių kritimo kampo. Atvykus į Kroatija tiesiog BŪTINA aplankyti šį rojaus kampelį.

Ar sugrįžčiau dar kartą? Drąsiai taip.

Įvažiavus į Kroatiją - privalomasis pasų (arba AT kortelės) patikrinimas. Kroatijoje už kelių mokestį sumoki tiek, kokią atkarpą pravažiuoji. Mums kainavo apie 50-60 eur.
    Kroatijoje drąsiai galima atsiskaityti eurais, tačiau grąžą galite gauti tiek kunomis, tiek eurais. (1 kuna apytiksliai 0,14 euro) Nuo 2013 m. liepos Kroatija yra Europos sąjungos narė.

Jau sutemus susiradome nakvynę Karlovac miestelyje. Su pusryčiais sumokėjome 40 eur. Kitos dienos rytą išvykome link Plitvicos ežerų. Čia skirtingai nei Čekijoje, visur lydėjo ženklai.

Atvykus yra stovėjimo aikštelė. Trumpai tariant pravažiuoji šlagbaumą, pasiimi bilietėlį, o už stovėjimą susimoki išvykstant. Už šešias valandas sumokėjome 49 kunas (apie 7 eur.)

Informaciniame centre yra didžiulis planas ir jame sužymėti maršrutai bei apytikslis jų laikas. Trumpiausias maršrutas trunka apie keturias valandas.  Tačiau siūlau čia praleisti visą dieną. Niekur neskubėti ir su pasimėgavimu gėrėtis nepakartojamais vaizdais.

Prieš iškeliaujant pasirinktu maršrutu - patariu apsiauti patogią avalynę, pasiimti atsigerti bei užkąsti. Svarbiausia atvykti kuo anksčiau, nes didžiulis turistų srautas palaipsniui išauga į didžiulią minią, o siauruose takeliuose darosi sunku prasilenkti ir susidaro grūstis.

(prie pat bilietų kasos yra nemokamas geriamas vanduo tiesiai iš krano, tik pasirūpinkite savo tara)

Už bilietus sumokėjome 220 kunų / ~ 31eur. (vaikams iki 7m. nemokamai). Parkas didelis, o kad lengviau būtų pasiekti norimą tašką, jame kursuoja elektriniai traukinukai bei plaukioja nedideli laiveliai. Ant įsigyto bilieto yra mini parko planas. Juo vadovaudamiesi galite keliauti norima linkme.

Mes labai džiaugėmės savo pasirinktu maršrutu, nes pačius įspūdingiausius vaizdus pasilikome pabaigai. (pasirinktas maršrutas ST2, P1,P2, ST3, ST1, P3, P2, P1
    Už kiekvieno kampo buvo vis didesnis VAU! Plitvicos ežerų spalvų gama ir krioklių didybė tiesiog privertė žandikaulius atvėpti. Tikras rojaus kampelis mūsų žemėje.

Vakarop patraukėm link Adrijos jūros. Išsukus iš A1 kelio link Šibenik miestelio, nusileidome keliu visai šalia jūros.  Atsivėrė nuostabūs vaizdai. Sunku buvo vairuoti ir tuo pačiu grožėtis kerinčiu pajūriu.
    Mūsų tikslas buvo apsigyventi max. 30 metrų iki jūros. Važiuojant pajūriu išsidėsčiusiuose miesteliuose apartamentų ir viešbučių gausa didelė. (visur vyrauja ženklai ant namo su užrašu APARTMANI) Kur apsigyventi tikrai rasite. Jei nenorite leistis į paieškas - teks užsisakyti iš booking.com
    Tačiau mano nuomone, geriau viską pamatyti savomis akimis, gyvenamą vietą pasirinkti kuo arčiau jūros. Suderinti kainą asmeniškai. Vykstant automobiliu tu negali suplanuoti visko iki galo. Nežinai kas nutiks keliaujant, ar kur nuspręsite užtrukti ilgiau. Plius Kroatijoje vyrauja tokia nerašyta taisyklė:jei nuomotis ketinate ne daugiau nei 3 dienas - kaina pakyla apie 30%. Tad apsistojant ilgesniam laikui palanku derėtis.

Nesezono metu (birželį) nakvynę galima rasti ir už 25 eur. Sezono metu (liepą) kainos šokteli nuo 40 eur ir daugiau. Tačiau nepulkite iškart ir apsigyventi. Užeikite apsižiūrėti. Derėkitės. Jei šeimininkas nenori leisti kainos -nepasiduokite. Kitur rasite "lankstesnį" šeimininką. Kaina turi atitikti gyvenimo sąlygas. Apsižiūrėkite ar yra orkaitė, virtuvės prietaisai, terasa, patalynė, kondicionierius, rankšluosčiai, aikštelė automobiliui, atskiras vonios kambarys.
    Mūsų prioritetai buvo: iki paplūdymio max 30m., vaizdas į jūrą su didelė terasa ir žinoma švarus ir tvarkingas butas.
     Jei ieškai, tai tikrai randi. Nepabijokite žmonėms pasakyti, kad brangu ar kad kambarys neturi tam tikrų reikalavimų. Visada atsiras tas, kuris norės derėtis ir mielai jus priims už žemesnią kainą.

Pačioje Kroatijoje praleidome 12 dienų. Penkias iš jų Kaštel Stari miestelyje, likusias Podgora miestelyje.
    Kaštel Stari miestelis sužavėjo savo tikru gyvenimu. Paplūdymiai neperkrauti. Visur tvyrojo ramuma ir tuo pačiu atrodė, kad tik mes vieninteliai turistai.

Už keturias nakvynes sumokėjome 130 eur. Visas išnuomotas butas buvo aprūpintas iki smulkmenų. Net Kotryna turėjo savo atskirą kambarį su dvigulia lova.

Pačioje Kroatijoje vis dar matyti karo žymių. Nemažai pastatų vis dar apleisti ir nuniokoti. Tačiau infrastruktūra sparčiai plečiasi ir greitu laiku manau nesimatys nė žymės, kad kažkada šioje gražioje šalyje buvo nepriklausomybės karas.

Nuodėmė būtų neparagauti viduržemio jūros gėrybių. Šviežia kepta žuvis ant griliaus sužadins visus skonio receptorius ir privers praryti net patį liežuvį. Pietūs restorane dviems kainuos apie 50 - 60 eur.

Praėjus penkioms dienoms patraukėme link Makarska miesto ir apsistojome Podgora miestelyje. Čia už 7 naktis sumokėjome 250 eur.
    Pakeliui aplankėme visų išgirtą Split'ą. Tačiau tai ką girdėjome ir pamatėme savomis akimis - nesužavėjo. Bent mums jis pasirodė prikimštas turistų ir istorija mums čia mažai dvelkė. Nepagalvokite nieko blogo, tai labai tvarkingas, išpuoselėtas miestelis. Tačiau mus traukė mažiau turistinės vietos.

Tas pats ir su Makarskos miestu. Tai miestas mėgiamos daugumos turistų, tačiau tik įžengus į paplūdymį mane apėmė Palangos sindromas. Vietos prisėsti kur ne kur. Aplink vaikščiojantys ir šaukiantys prekiautojai. Kam norisi šurmulio - tai puiki vieta pašėlti ir pasilinksminti su didesnia kompanija žmonių.
    Į Makarską atvykome nusipirkti vienos dienos kelionę laivu. Vaikščiojant pakrante pasiūla didelė, tad pasirinkome mums patraukliausią variantą: kainos ir kokybės santykį. Vienas laivas mus labiausiai patraukė todėl, kad jame (visiems matant) kepama šviežia žuvis. Kelionė vienam suaugusiam kainavo 150 kunų/~ 21eur. Laivas plaukia II, IV, VI, ir VII. Jei nenorite papulti į sausakimšą laivą rinkitės sekmadienį.

Pasirinktos kelionės metu laivas plukdė į dvi salas: Hvar (Jelsa) ir Brač (Bol). Kelionės metu buvo vaišinama rakija, vynu, sultimis, kava bei šviežia žuvimi kepta ant grotelių. Laive skambėjo gyva muzika ir visa kompanija (tame tarpe ir įgula) buvo puikiai nusiteikusi. Atmosfera tikrai žavėjo, o gyvi vaizdai tiesiai nuo laivo denio atėmė žadą.
    Už Kotryna mokėti nereikėjo, tačiau sultys bei žuvies porcija jai priklausė.

Patarimas. Pasiimkite šiltesnį megztinį, nes išplaukiant anksti ryte ir grįžtant vakare būna pakankamai vėsu. Tačiau įsidienojus ir saulei pakilus pasitepkite kremu nuo saulės, nes kitaip iš atviros jūros grįšite raudoni kaip vėžiai. Nepamirškite maudymosi kostiumėlio ir rankšluosčio - jo prireiks Bol paplūdimyje.

Jelsa miestelyje laisvo laiko buvo valanda, tad spėjome pasivaikščioti tik po suvenyrų parduotuves.

Brač saloje, Bol kurortas garsėja "Auksinio rago" paplūdymiu, kuris dienos bėgyje keičia savo formą. Sala pasirodė labai tvarkinga, dvelkianti prabanga, siūlanti įvairias vandens pramogas. Paplūdymiai platūs- juose didelė pasiūla įvairių barų: nuo vaisinių kokteilių iki vegetariško maisto. Tačiau visa to kainos 2-3 kunomis didesnės.  Šioje saloje praleidome apie keturias valandas, tad spėjome ir pasimaudyti ir pasimėgauti saulės voniomis.

Dar viena pramoga, kuri paliko didžiulį įspūdį, tai žuvėdrų maitinimas tiesiai nuo laivo denio.

Kitą dieną vykome į Omiš kurortą. Ten lipome į 245 m. aukščio Tvrdava Mirabela pilį. Tai XIII a. buvusi piratų apžvalgos pilis. Iš jos puikiai matosi visas miestas ir atsiveria didžiulis jūros horizontas. Pakilti į šią pilį vienam suaugusiam kainuoja 15 kunų / ~ 2 eur.

Po dvylikos dienų praleistų Kroatijoje atėjo laikas vykti namo. Tą dieną pylė kaip iš kibiro. Juokavom su vyru, kad Kroatija verkia mus išlydėdama :))
    Lietus pajūryje, kaip keturi sezonai per vieną dieną Didžiojoje Brotanijoje. Nežinai kada užklups ir  kada pasibaigs.

Pakilus į kalnus link autostrados, pakeliui vietiniai ūkininkai pardavinėja savos gamybos vyną, rakiją (tai tradicinis stiprus gėrimas, kuris gaminamas iš vynuogių ir primenantis naminukę), aperatyvą ir t.t. Rekomenduoju nusipirkti - puikios lauktuvės.

Be svaigiųjų gėrimų ieškojau ką dar galėčiau parvežti. Nei konditerijos gaminių, nei ypatingų saldainių nepavyko rasti. Pasirodo nelabai kuom ir turi pasigirti žemiečiai. Šioje srityje mes - lietuviai akivaizdžiai pranašesni :)

Iš Podgoros išvykome apie 10 ryto. Vykome aplankyti Kroatijos sostinės Zagrebo. Neturėjome visos dienos, tad sostinėje praleidome tik tris valandas. Labai norėjau aplankyti Nutrūkusių santykių muziejų. Tai muziejus, kuris laimėjo inovatyviausio muziejaus Europoje apdovanojimą, bei patenka į keisčiausių muziejų dešimtuką. Viskas aprašoma kroatų ir anglų kalbomis. Vertimų į kitas kalbas reikia paprašyti asmeniškai pardavimų kasoje. Vienam suaugusiam 25 kunos / ~ 3,5 eur.

Vietoje yra nutrūkusių santykių atributikos parduotuvė ir kavinukė.

Zagrebas man šiek tiek primenė Vilnių. Jame susipina seni ir nauji pastatai. Žmonės noriai kalba angliškai, bendrauja su turistais ir nuoširdžiai padeda.

Keliaudami namo nusprendėme, kad iki pat Lietuvos "turistauti" niekur nestosime. Tad po pusantros paros nemiego - grįžome į savo žalią žalią kraštą. Vis dėlto Lietuvoje geriausia :)

Vengrojoje už kelius sumokėjome 9,86 eur. Slovakijoje 10 eur.

DAUGIAU NUOTRAUKŲ IŠ SDblog KELIONIŲ RASITE INSTAGRAM'OJE SU ŽYME #SDBLOGTRAVELING ARBA #SDBLOGKELIONĖS

Kam reikia detalesnės informacijos ar koordinačių kur buvome apsistoję - rašykite man į FB paskyrą SD blog (asmeninis tinklaraštis)

xoxo Akvilė

-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-//-

Ar sugrįžčiau dar kartą? Drąsiai taip.

Už Kotryna mokėti nereikėjo, tačiau sultys bei žuvies porcija jai priklausė.

Vietoje yra nutrūkusių santykių atributikos parduotuvė ir kavinukė.

Vengrojoje už kelius sumokėjome 9,86 eur. Slovakijoje 10 eur.